Zdrava hrana

Osam najboljih savjeta o prehrani iz cijelog svijeta

Osam najboljih savjeta o prehrani iz cijelog svijeta

 

To nije samo Mediteranska hrana koja pomaže da ostanete vitki i zdravi. Saznajte što možemo naučiti o zdravoj prehrani iz Francuske, Indijske, Korejske i drugih kuhinja širom svijeta.

Slow food u Francuskoj

Kada jedete svoje obroke polako i uživate u njima, kao što to rade Francuzi, tada unosite i manje kalorija. To posebno vrijedi za muškarce. Dakle, uzmite si vremena i uživajte u lijepoj dugačkoj večeri s prijateljima.

Male porcije u Japanu

Mala jela obično znači i manje kalorija. Istraživanja pokazuju da ljudi koji jedu veće porcije imaju veću vjerojatnost da će biti pretili i manje zdravi. Ako kao predjelo jedete juhu bit ćete siti i manje ćete pojesti za glavno jelo. Tradicionalna japanska prehrana ne uključuje puno crvenog mesa, a istraživanja pokazuju da ne treba pretjerivati sa crvenim mesom.

Začini u Indiji

Indijska hrana je obilno začinjena s travama i začinima kao što su kurkuma, curry, đumbir i kardamom. Začini su zdravi jer su bogati antioksidansima. Oni također jelu daju “punoću” što pomaže da manje jedete.

Grčka-  prava menditeranska prehrana

Brojne zemlje na mediteranu imaju svoje oblike mediteranske kuhinje ali je jedina tradicionalna grčka prehrana ona koja je pokazala da smanjuje rizik od srčanih bolesti i raka. Bogata je voćem i pivrćem, ima više sira nego mlijeka, ima više ribe nego mesa. i naravno sve je začinjeno maslinovim uljem koje je bogato ” dobrim masnoćama” i zaliveno sa malo vina.

Crveno vino u Italiji

Živjeli! Studije pokazuju da umjerena konzumacija crvenog vina može smanjiti rizik za razvoj bolesti srca.dakako treba biti umjeren. Preporuča se  jedna čaša dnevno za žene, dvije za muškarce. Više od toga je previše.

 

Fermentirana hrana iz Norveške

Ako se namirnice ostave stajati duže vrijeme u vodi ili soli ili drugim začinima dolazi do kemijskih promjena i promjene okusa. To je fermentacija.  Fermentirane namirnice su prirodni izvori probiotika a probiotici su dobre bakterije koje utječu na sve, od probave do raspoloženja. Kulture diljem svijeta fermentiraju povrće, voće, mlijeko i meso. U Norveškoj fermentiraju pastrve i do godinu dana i poslužuju je sirovu.

 

Pomješano u Koreji

 

Restorani u Koreji poslužuju sve istovremeno, u jednom obroku, ukiseljeno povrće, juhu, okruglice, fermentirani kupus ( kimichi), meso, jaja, ribu i svinjetinu. Jesti istovremeno različite namirnice je interesantno a i unjet će te više hranjivih tvari. Više različite hrane može značiti da će te previše pojesti ali zbog toga porcije trebaju biti male.

 

Kruh od punog zrna u Švedskoj

 

Najzdraviji kruh je kruh koji se jede u Švedskoj a to je raženi kruh napravljen od  cijelog zrna.Takav kruh neće dovesti do naglog i velikog povećanja šećera u krvi kao što će to učiniti bijeli kruh. tamni kruh od punog zrna je i bogatiji vlaknima što poboljšava probavu.