Žena 50

Zdrav život nakon 50-te

    

     Jesti zdravo, ostati u formi i živjeti kvalitetno i nakon pedesete

 

  1. Jedite zdrave masnoće
    Već vam je poznato da su  zasićene masti loše za vaše arterije i zdravlje srca. Ali možda vam nije poznato da  zasićene masti mogu naštetiti vašem pamćenju i koncentraciji. Zato treba smanjiti unos  crvenog mesa, maslacu, i druge hrane bogate zasićenim mastima. Umjesto toga jedite više ribe i za pripremu hrane koristite biljna ulja. Koristite više maslinovog ulja i orašaste  plodove. Te zdrave masti pridonjet će zdravlju  vašeg srca i mozga.
  2. Ispunite prazninu u domu

Ako su se vaša djeca odselila i osjećate se usamljeno , razmislite o tome da nabavite kućnog ljubimca. Ljudi koji imaju mačku ili psa imaju niže razine kolesterola i manji rizik od razvoja srčanih bolesti. Znamo da su vlasnici kućnih ljubimaca zdraviji i da rjeđe odlaze doktoru. Ne zna se zašto nas baš naši ljubimci čine zdravijima ali u najmanju ruku, naš pas će nas „natjerati“ na svakodnevno vježbanje i šetnju nekoliko puta dnevno.

  1. Zaštitite svoje zglobove

To što postajete stariji ne znači da morate odustati od svojeg uobičajenog jutarnjeg trčanja. Ljudi misle da će trčanjem uništiti koljena. Međutim, novo istraživanje sugerira da će ih trčanje zapravo ojačati.

Ako već  imate artritis ili oštećene zglobove onda trčanje nije za vas. No, još uvijek možete imati koristi od vježbanja. Vježbanje će pomoći ojačati mišiće, podržava zglobove i smanjiti će bol. Dakle, trebate odabrati manje naporne aktivnosti kao što su hodanje ili biciklizam umjesto trčanja.

  1. Iznova Sex

Ulaskom u zrele godine i vaš seksualni život se mijenja – i to na bolje. Sada imate više samopouzdanja. Imate više iskustva u seksu. Sada ste u tom puno bolji nego kada ste imali 20 godina. Postajete slobodniji i imate manje ograničenja, pogotovo ako su se vaša djeca odselila i imate kuću opet samo za sebe.

  1. Budite aktivni i stalno učite

Iznenadite sebe. Umjesto da se držite onoga što je poznato i udobno, uhvatite se u „koštac“ sa nečim novim. Nemojte se držati samo uobičajenih mjesta za izlaske i druženja, otkrijte nešto novo. Upoznajte  nove prijatelje. Naučite svirati neki novi glazbeni instrument ili novi jezik. Nova iskustva će stvarati nove puteve u mozgu i održavati vaš um zdravim kao što ste i vi.  Nove stvari i nova učenja će  provećati vaše mogućnosti za pronalaženje uzbuđenja i sreće.

  1. Smanjite unos soli

Da li je  vaš krvni tlak veći nego što je nekada bio? To nije neobično. Kako postajemo stariji tako nam se može početi povećavati i vrijednosti tlaka. Zbog toga trebate smanjiti unos soli prehranom,  jer natrij može pridonijeti povećanju tlaka.  Najveći izvori natrija je unaprijed napravljena, gotova hrana. Kruh i peciva također mogu imati puno soli.

  1. Smanjite rizik za ravoj Alzheimera

Želite li zadržati svoj um bistar kao kad ste bili mladi? Krećite se. Redovito vježbanje u srednjim godinama može smanjiti rizik od problema pamćenja i razmišljanja u zrelijim godinama za gotovo pola. Vježba povećava dotok krvi u mozak i pomaže stvaranju novih stanica. Samo 30 minuta šetnje, vožnje bicikla ili čak rad u vrtu 5 dana u tjednu može puno napraviti za vaše zdravlje.

  1. Počnite iz početka

 

Možda niste imali najzdravije navike u svojim 30-im i 40-im godinama. Možda ste jeli previše i vježbali premalo. Ni sada nije kasno da promijenite svoje navike. Promjena načina života u svojim 60-im godinama  i iza toga – više vježbanja i kretanja i jesti zdravije – još uvijek može poboljšati kvalitetu vašeg života. Možete smanjiti rizik od srčanih problema, raka i lomova kostiju. Nije prekasno. Vi stvarno možete biti zdraviji i sposobniji nego sada kada ste bili u 30-tim .

  1. Napravite pametniji izbor hrane

Kako postajete stariji, vaš metabolizam se usporava i trebate smanjiti unos kalorija. Na taj način bi one koje dobiju računati. Odaberite namirnice sa hranjivim tvarima koje su vam potrebne. Jedite puno povrća, posebno povrća sa tamno zelenim listovima. Uzimajte puno voća. Povećajte unos manje masnih mliječnih proizvoda koji su bogati kalcijem potrebnim za vaše kosti. Nije loše uzimati i hranu kao što su žitarice obogaćene vitaminom B12 ili mlijeko s vitaminom D. Treba smanjiti ili potpuno izbaciti uzimanje nezdrave kalorične hrane kao što su slatki napitci  i slastice.

10.Važna je dobra ravnoteža

Dobra ravnoteža je jedan od najboljih načina da se spriječi pad i potencijalno ozbiljne ozljede. Svaki dan napravite par vježbi važnih za ravnotežu, kao što je stajanje na jednoj nozi. Nježni, plesni pokreti tai chi su još jedna korisna opcija. Stariji ljudi koji vježbaju  tai chi već za za 6 mjeseci mogu na pola  smanjiti rizik od pada.

  1. Važna je snaga

Aerobna tjelovježba je važna, ali ne zaboravite da je također važna i snaga mišića.Studija koja je pratila populaciju starijih ljudi koji su redovito radili vježbe snage pokazala je da je takvo vježbanje kod njih dovelo do genetske promjena u stanicama. Rezultat je bio da su  mišići stariji ljudi postali poput onh kod ljudi u 20-im godinama.

  1. Budite društveni

Provedite više vremena s prijateljima ili obitelji. Druženje može pomoći zadržati vaš um britkim. Društveni ljudi imaju jasnija razmišljanja i mnogo manji rizik od razvoja problema s pamćenjem. Druženje i društvenost su povezani i s manjim rizikom od srčanih bolesti i garantiraju duži i zdraviji život. Nemojte odgađati druženje dok ne odete u mirovinu. Istraživanja pokazuju da što  ranije počnete, manje je vjerojatno da će te imati zdravstvene probleme kasnije.

  1. Spriječite nastanak bora

Želite kožu zaštititi od godina? Koristite kreme za sunčanje svaki dan. To stvarno  sprečava nastanak bora. Vodite računa o tome da nikada nije prekasno.Čak i ljudi koji su počeli koristiti kreme za sunčanje tek u svojim srednjim godinama još uvijek mogu smanjiti nastanak bora. Odaberite proizvod sa SPF 30 ili više.

  1. Spavajte zdravo

Možda ćete u ovim godinama spavati manje nego što ste navikli. To je normalno. Ali  ako noću spavate manje od 7 sati ili se osjećate izmoreno tijekom dana, nešto nije u redu. Nesanica nije normalan sastavni dio starenja. Tada trebate više vježbati, piti manje alkohola i razgovarati sa svojim liječnikom o ljekovima koje bi možda trebali uzimati.. Liječenje je potrebno ako imate  depresiju ili tjeskobu. Lijeko tada mogu pomoći da opet čvrsto spavate.

  1. Uživajte u svojim godinama

Evo i dobrih vijesti.  Stariji ljudi imaju više sadržaja u životu  i zadovoljniji  su. Ljudi u svojim 80-kažu da su zadovoljniji nego ljudi u svojim 70-ih. Dakle, treba gledati prema naprijed u budućnost. To bi moglo biti vrijeme velike sreće.